Tuesday 4 October 2011

All about me

Assalamualaikum saudara saudari sekalian,

        BENAR, ilmu ku tidak setinggi kalian.
        BENAR, ibadat ku tidak sebanyak kalian.
        BENAR, diri ku tidak sehebat kalian.


     TETAPI, aku ingin juga menyampaikan apa yang aku tahu walau sekecil mana pun maklumat itu kerana aku akan dipersoalkan atas setiap maklumat (ilmu) yang aku terima.


       Aku sedar siapa lah diri ku ini untuk mengajar kalian tapi aku sangat takut jika nikmat yang aku terima sejak diri ku dipilih untuk menjadi zygote akan dipertanggungjawabkan. Mata yang membaca, kaki yang melangkah, telinga yang mendengar, jari yang menaip, akal yang beroperasi.. Rugi lah kalau aku tidak guna kan nikmat ini untuk menyampaikan sesuatu.


       OLEH ITU, aku sedaya upaya menyampaikan apa yang aku tahu.. dan ajari ku apa yang aku belum tahu. Sesungguhnya banyak perkara yang aku belum tahu.

No comments:

Post a Comment